Tuesday 26 April 2011

Hinanya Diri Ini Di Sisi Allah

Salam buat semua

 

Teman sedih hari ini. Teman gagal mempertahankan diri teman daripada melakukan perkara yang tak diredhai Allah. Dan teman semakin sedih apabila terbaca blog http://www.huruneen.blogspot.com/ , terasa hina sangat diri ini. Hampir-hampir teman menyalahkan Tuhan, apa lagi yang tak kena pada amalan teman sampaikan amalan teman tak mampu menghalang teman daripada menjaga akhlaq teman, tetapi Astaghfirullahal’azim, sedarlah bahawa apa sangatlah amalan teman yang sedikit itu. Pastinya amalan yang sekelumit itu belum cukup untuk menjadi perisai kepada teman. Mungkin perisai teman itu serapuh kulit telur dan mungjkin lebih nipis dari itu. Yang pasti, teman betul-betul sedih bercampur takut, takut dengan apa yang akan dibalas atas dosa teman itu. Biarlah hanya teman dan Allah sahaja yang tahu dosa apa yang teman lakukan tetapi teman malu dengan Allah dan malu dengan diri sendiri.

 

Yang pastinya, amalan teman belum cukup dan jauh dari cukup. Tiada solat sunat, tiada puasa sunat, puasa wajib pun belum habis diganti, mengaji al-Quran pun 3 muka surat sahaja sehari, zikir dan munajat pun tidaklah banyak mana, solat taubat pun belum lagi teman lakukan tahun ini, hina betul teman di sisi Allah.

 

Blog Hurun ‘Eeen menambahkan rasa rendah diri teman dan lebih membuatkan teman berasa hina. Beliau berubah dari seorang Muslimah yang biasa sahaja menjadi Muslimah terbaik tetapi teman pula berasal dari orang yang menjaga agama kepada orang yang hina seperti sekarang.

 

Ya, Allah. Pilihlah aku menjadi seperti dia. Sebagaimana Hurun ‘Een pernah berdoa menjadi orang-orang alim yang dilihatnya, begitulah doa teman supaya Allah memilih teman menjadi sepertinya.

 

 

No comments:

Post a Comment