Wednesday 20 April 2011

Biler Tensen Keje

Lenguh tengkuk keroje banyak tak habih2.

 

Rehat jap lah, meng’update’ belog selagi boleh update.

 

Kemarin, aku tgk cerita Gemilang kat tv3. Last episode dah. Tapi inilah kelemahan cerita-cerita Asia ni, ending dia tak wrapping chantekk punyer. Cerita Korea pon cenggituh jugak, susah jugak nak tgk cerita Korea yang wrap citer tu dgn baik. Selalunya sesebuah drama tu, bila dah last episode, mcm nak cepat2 abeskan cerita. Tak syok lah kan. Tp mcm ada satu popular drama dari Korea, tajuknya Secret Garden, yang ni memang best dari mula sampaila last episode. Sebab tu la cerita ni no.1 kat Korea.

 

Sebenornya aku boring, penat dan menyampah dgn perangai manusia. Lemas & rimas, tp aku ni sapa, Cuma pekerja biasa, buakn org kaya, terpaksa makan gaji utk bayor hutang. Bila ada org2 yang bekerja hanya utk hobi, contohnya anak2 atau bini2 org kaya ni, org yg bekerja utk survival ni la yg jadi mangsa. Penat beb. Meluat pon ada. Cubalah bekerja tu utk memajukan diri, bukan utk ‘sesaja’. Kalau taknak keje, jgn keje. Kalau dah kaya sgt, pegi buat bisnes yg korg suka. Jgn menyusahkan org yg nak cari makan mcm aku nih. Aku ni sakit2 tengkuk nak buat semua keje2 nih. Korg dgn malasnya bekeje kat sini, pastu buat perangai, sikit2 nak suruh aku buatkan, jgn haraplah.

 

Dalam opis aku nih pon ada mcm2 kategori.

  1. Org yg bekeje utk memajukan diri
  2. Org yg bekeja utk cari makan sahaja
  3. Org yg bekeje saja-saja a.k.a. hobi

 

Next time, aku akan elaborate kategori2 ni. Tp disebabkan aku baru naik hangin sekali lagi, aku dah terbantut idea.

No comments:

Post a Comment